czwartek, 23 czerwca 2016

Fix me




Ciągle próbujemy naprawiać rzeczy które zdarzyły się wieki temu
Czasem udolnie, a czasem jeszcze bardziej pogarszamy sprawę


Co jest z Nami nie tak, że zawsze chcemy wszystko naprawiać? Wymienić stary model na nowszy?
Próbować naprawiać kogoś, kto nie chce być naprawiony bądź nie jest na to gotowy albo co gorsza jest już w takim stanie, że nic nie pomoże. Ciągle szukamy wymówek, wykrętów. Ciągle coś. 
A co gdyby zacząć naprawiać os samego siebie? To by było strasznie trudne.
Kto by się przyznał do tego, że chce sam siebie naprawić? Ja chcę. Wiem, że to nie będzie proste ale spróbuję. Jeżeli nie spróbuję naprawić siebie nigdy się nie dowiem czy byłabym do tego zdolna. Tak samo jest z innymi osobami- muszą chcieć się zmienić, coś naprawić.
Znając moje życie próbowanie zmienienia kogoś nie jest niczym dobrym, tylko pogarsza naszą relację z tą osobą. Ale co wtedy zrobić jeżeli się traci osobę z którą dużo się przegadało? Właściwie to nic nie możemy zrobić. Ta osoba się zmieniła, postanowiła iść swoją drogą bez nas. Musimy się z tym pogodzić. Wiem jak trudno jest to zrozumieć ale nic innego nie możemy zrobić. Żyjemy w wolnym kraju, gdzie każdy ma swoje własne zdanie, a także swoją drogę życia. Pozwólmy żyć tak jak ta osoba chce.
Przecież nam też nikt nie zabrania żyć po "swojemu". Pozwala kroczyć własną ścieżką i popełniać ciągle te same błędy. Chociaż kiedyś powinien nastać taki dzień w którym nie będziemy popełniać starych błędów.
Powoli zaczynam się zmieniać zmieniając swoje myśli w kierunku lepszego jutra. Próbując zapomnieć o tym co się działo w przeszłości. Zamknąć ten rozdział gdy nie wiedziałam co ze sobą zrobić. Zamknąć za sobą rozdział w którym wszystko analizowałam, a nie żyłam chwilą. Sądzę, że ten pierwszy rok studiów we Wrocławiu dużo mi pokazał wokół czego wszystko się kręci. Czasami ciężko nadążyć, ale jeżeli się czegoś naprawdę chce, to da się dogonić niektóre rzeczy.



2 komentarze: